Niet elk bezorg restaurant is het hetzelfde. Ik neem als voorbeeld een bezorg restaurant welke ik drie jaar geleden heb voorzien van een basis kassasysteem.
Recentelijk belde hij mij omdat zijn kassa uitgebreid moest worden door middel van modules zodat deze mee groeide met zijn bedrijf. Het is een uitzonderlijk verhaal van een jonge kok die zijn eigen restaurant wilde beginnen en uiteindelijk eindigt met een goed lopend bezorg restaurant.
Begin 2010 had ik een afspraak in de Randstad met een horeca ondernemer die in de opstart fase zat. Hij had nog geen pand
maar had er een op het oog en wilde zich oriënteren of zijn financiële
begroting overeen kwam met de werkelijkheid. De afspraak was bij de jonge
ondernemer thuis. Na een uitgebreide demo van het kassasysteem liet ik een
offerte achter. Nog steeds niets uitzonderlijks want dit soort demo's komen wel
wat vaker voor. Zes maanden later belde hij en wilde een afspraak om wat zaken af
te ronden weer gewoon bij hem thuis.
Toen ik daar aan kwam was ik wel wat verbaast bij het binnen
komen. Hij was een bezorg restaurant begonnen in zijn huis. Een gewoon nieuwbouw huis in een woonwijk. Hij liet zijn bedrijf zien. De beneden verdieping,
huiskamer en keuken, was een mooie en goed uitgeruste grote keuken geworden. Hij
leverde lunches en diners, die hij
eigenlijk in zijn restaurant wilde gaan serveren, aan bedrijven en wat particulieren.
Hij heeft toen gekozen voor een Ecash lite kassa met bezorgmodule. Bestellingen kwamen per fax of telefoon binnen en werden bezorgd. Wat hij
belangrijk vond was dat er een uitgebreide rapportage uit komt en deze naar Excel geëxporteerd wordt.
Nu, 5 jaar later, heeft hij in het industrie gebied een
nieuw bedrijfspand gekocht. Hij is enorm gegroeid met zijn hoge kwaliteit
maaltijden. De bedrijven bestellen via zijn eigen internetsite of bellen de
bestelling door. Particulieren bestellen steeds meer via de website of via thuisbezorgd.nl. Ook heeft hij nu verkoop aan de counter. Door al deze veranderingen heeft meneer nu natuurlijk hele andere eisen aan zijn kassa.
De kassa apparatuur was nog helemaal in orde en hoeft nog niet vervangen te worden. Alleen de software configuratie en wat nieuwe software
modules moesten geïnstalleerd worden. De nieuwe instellingen in het
kassasysteem waren: het inrichten van de counter verkoop met genummerde maakbon en
rekening..Gasten kunnen nu ook maaltijden afhalen. Omdat meneer het niet allemaal meer alleen kon is ook de personeels module geactiveerd zodat
het personeel kan inloggen en uitloggen en meneer op die manier de gewerkte uren en omzet van
het personeel kan zien.
Als extra module is de nieuwe bezorg module toegevoegd
met een directe koppeling met de bestel site thuisbezorgd.nl. Door middel van deze module worden de bestellingen van
thuisbezorgd.nl direct automatisch in de kassa gezet en geprint. Dit bespaart veel tijd en voorkomt fouten. De extra kosten voor de ondernemer waren eenmalig 495,- euro. De kosten van de service overeenkomst stijgen hierdoor niet!
Dit vind ik een goed voorbeeld van hoe je kassasysteem met je wensen en behoeften mee kan groeien.Hij denkt er nu zelfs over om het systeem verder uit te bereiden met een extra kassa terminal en een koppeling te nemen ment exact online zodat ook zijn boekhoud gegevens direct gekoppeld worden. Alles is mogelijk tegen een betaalbare en eerlijke prijs.
Ben je horeca
ondernemer of beginnend horeca ondernemer en op zoek naar kassasysteem. bel gerust
voor een demo op locatie of hier op de zaak. Ik help je graag en laat je de
mogelijk heden van Ecash zien.

